Ekoškola

Međunarodne Ekoškole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih odgojno-obrazovnih ustanova (osnovne i srednje škole, dječji vrtići i učenički domovi, škole za djecu s posebnim potrebama i fakulteti). Nacionalni koordinator Ekoškola u Republici Hrvatskoj je Udruga Lijepa Naša.

Međunarodni program Ekoškole je razvila Zaklada za odgoj i obrazovanje za okoliš (Founadtion for Environmental Education – FEE) kao odgovor na UN konferenciju 1992. godine. Program se službeno počeo provoditi od 1994. godine u Danskoj, Njemačkoj, Grčkoj i Velikoj Britaniji. Danas Ekoškole se provode u više od 59 država svijeta koje povezuju više od 46 000 škola.

Ekoškole su program i sustav nagrađivanja. Škole se nagrađuju Zelenom zastavom sa znakom Ekoškole koja se može izvjesiti na zgradi škole ili izložiti u predvorju. Škole također dobivaju i povelju (certifikat) Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, pravo na logo (znak Ekoškole) koji će se nalaziti na dopisima, stječu mogućnost medijske promidžbe u Hrvatskoj i svijetu.

Cilj programa: ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika Ekoškole.

Zadaća: odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.

Status Ekoškole: je sustav nagrađivanja na lokalnoj, državnoj i međunarodnoj razini što je osobitost ovog prepoznatljivog i kvalitetnog modela odgoja i obrazovanja. Škole koje ispune postavljene kriterije i koje brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Ekoškole i Zelenu zastavu sa znakom Ekoškole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi obnova statusa.
Škola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama otišla “korak dalje”, produbila i proširila rad na izabranim temama te sve aktivnosti mora iscrpno dokumentirati na mrežnim stranicama programa – eko.lijepa-nasa.hr.

(Tekst preuzet s portala eko.lijepa-nasa.hr)

Eko tim je skupina učitelja koji osmišljavaju i koordiniraju (upravljaju) provedbom  eko projekata na školi (8 učitelja, ravnatelj, pedagog, knjižničar).

Eko tim broji 8 članova: Ankica Kolar, voditelj tima u PN, Katarina Galijan, voditelj tima u RN, Kristina Gembačev, Danijela Marković, Miroslav Pavić, Svjetlana Boltek, Dubravka Popović, Snježana Lastrić.

Rad Eko tima prati  ravnatelj škole Denis Žvorc, pedagog Zvonimir Radić i knjižničar škole Ivan Paraščić.

U provedbi projekata Eko tima sudjeluju na dobrovoljnoj bazi svi učenici i njihovi roditelji kao i članovi društvene zajednice (stanari Volovčice).

U rad ćemo po potrebi uključivati vanjske suradnike: Izviđači, Zrinjevac, Vijeće gradske četvrti Peščenica – Žitnjak, mjesni odbor Volovčica  i ostali zainteresirani.

KAKO DJELUJE I ŠTO RADI EKO TIM?

Na redovitim sastancima se dogovara, potom se prenose ideje i pomaže u realizaciji ideja u školi. Ideje se provode tijekom školske godine.

Godišnji plan i program rada Eko škole za školsku godinu 2023./2024. nalazi se OVDJE.

Godišnji plan i program rada Eko škole za školsku godinu 2021./2022. nalazi se OVDJE.

Priroda ti se smiješi,

zato bolje ne griješi.

Ne bacaj smeće,

zasadi cvijeće.

Okoliš čuvaj,

otpad u spremnike uguraj.

Vodu ne zagađuj,

s prirodom surađuj!

U prirodu stare ne bacaj stvari,

bolje od njih novo napravi.

Tko ti je reko’

da ne možeš biti eko?

Naslov: VODA

Ciljevi:

  • Glavni cilj djelovanja eko škole na voda je reducirati potrošnju vode, te dugoročno utjecati na promjene navika kod mladih, educiranje o važnosti raionalnog korištenja vode i odgovornog ponašanja prema prirodi.
  • Podizati svijest o važnosti vode i načinima zagađenja iste lokalne i šire zajednice.
  • Pomoć učenicima u stjecanju novih znanja i vještina u korištenju vode iz slavina kako u školi tako i kod kuće.
  • Naučiti zatvarati slavine kada ih ne koristimo, prilagoditi količinu vode pri upotrebi
  • Dugoročno utjecati na promjene navika korištenja vode.
  • Obilježavati važne datume.
  • Razvijati suradnju škola na promociji odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj.
  • Izvještavati o tijeku rada kroz metodologiju sedam koraka.
  • Obavještavanje o postignutim rezultatima putem medija.
  • Uključiti eko rad škole u projekt e-Twinninga
  • Potaknuti učenike u među predmetnim aktivnostima da budu aktivni građani u odnosu prema planeti Zemlji i resursima koje koristimo.

Zadatak:

  • Koristiti vodu kada je to nužno, ne otvarati pipe ukoliko to nije potrebno
  • Izrađivati različite predmete, plakate, poruke, pratiti vijesti iz ekologije, postavljati promjenjivi Eko-pano.
  • Provesti istraživanje o količini potrošnje vode u jednoj godini na razini škole

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

  • Realizacija školska godina 2019./ 2020., nastaviti kontinuirano i u idućim školskim godinama.
  • Eko patrola prati rad unutar eko škole.
  • Uključivanje lokalne zajednice. Obavještavanje o postignutim rezultatima putem medija.

Povezanost eko škole i e-Twininga.

Provedba projekta OTPAD:

Ciljevi:

  • Glavni cilj djelovanja eko škole na temi otpad je smanjiti otpad, te dugoročno utjecati na promjene navika kod mladih, educiranje o važnosti odvojenog zbrinjavanja otpada i odgovornog ponašanja prema prirodi.
  • Podizati svijest o utjecaju otpada na okoliš lokalne i šire zajednice.
  • Pomoć učenicima u stjecanju novih znanja i vještina u gospodarenju otpadom.
  • Naučiti zbrinjavanje prikupljene ambalaže, razvijati kreativnost iskorištavanja prikupljene ambalaže.
  • Oblikovati okoliš kvalitetnim zbrinjavanjem otpada, štednjom vode i energije.
  • Dugoročno utjecati na promjene navika zbrinjavanja otpada.
  • Obilježavati važne datume.
  • Razvijati suradnju škola na promociji odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj.
  • Izvještavati o tijeku rada kroz metodologiju sedam koraka.
  • Obavještavanje o postignutim rezultatima putem medija.
  • Uključiti eko rad škole u projekt e-Twinninga
  • Potaknuti učenike u među predmetnim aktivnostima da budu aktivni građani u odnosu prema planeti Zemlji i resursima koje koristimo.

Zadatak:

  • Pravilno sortirati i odlagati razne vrste otpada poput stakla, plastike, kućne ambalaže, starih baterija, plastičnih čepova i slično.
  • Zbrinjavati, upotrebljavati i reciklirati otpad.
  • Izrađivati različite predmete, plakate, poruke, pratiti vijesti iz ekologije, posjetiti odlagališta otpada na području našeg grada, postavljati promjenjivi Eko-pano.

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe zadataka:

  • Realizacija školska godina 2017./ 2018, nastaviti kontinuirano i u idućim školskim godinama.
  • Eko patrola prati rad unutar eko škole.
  • Uključivanje lokalne zajednice. Obavještavanje o postignutim rezultatima putem medija.
  • Povezanost eko škole i e-Twininga.
Skip to content